Rakan Jiwa Platonik: Apa Itu Dan 11 Tanda-Tanda Anda Telah Menemui Milik Anda (2024)

Pernahkah anda terfikir sama ada pasangan jiwa hanya terhad kepada alam romantis, atau jika terdapat dimensi platonik pada hubungan yang mendalam ini? Adakah mungkin untuk mempunyai lebih daripada satu belahan jiwa? Adakah anda tahu apa itu pasangan jiwa platonik? Bayangkan ikatan yang melangkaui persahabatan, hubungan yang bukan sekadar tarikan romantis, yang dirasakan seperti takdir, namun tetap tidak disentuh oleh percintaan.

Bagaimana jika pasangan jiwa anda tidak semestinya cinta dalam hidup anda tetapi kawan terbaik yang merasakan hubungan kehidupan lampau dengannya? Ikatan di mana tidak ada kesunyian yang janggal dan semua persefahaman bersama. Tertarik? Begitu juga saya. Soalan, "Bolehkah jodoh berkawan?", sentiasa membuat saya terpesona. Tanggapan tentang cinta platonik menjadi nyata apabila, dalam kedalaman cabaran, saya mendapat sokongan dan pemahaman yang tidak pernah berlaku sebelum ini daripada Lisa, yang paling boleh saya gambarkan sebagai seseorang yang istimewa yang lebih daripada seorang kawan atau pasangan romantis.

Ia membawa saya untuk merenung pelbagai soalan seperti β€” Apakah yang mentakrifkan pasangan jiwa platonik, dan bagaimanakah ia berbeza daripada tanggapan konvensional tentang pasangan jiwa? Bolehkah dua individu benar-benar berkongsi hubungan yang begitu kuat sehingga ia menentang sempadan hubungan percintaan? Adakah mungkin untuk mempunyai banyak pasangan jiwa platonik? Dan, mungkin yang paling penting, bagaimana anda mengenali jika anda telah menemuinya? Dalam artikel ini, saya menjawab semua soalan itu untuk orang lain seperti saya, tersentuh oleh semangat persaudaraan. Tetapi sebelum kita mendalami subjek ini, mari kita fahami dulu maksud pasangan jiwa platonik.

Apakah Teman Jiwa Platonik?

Jadual Kandungan

Kebanyakan orang tertanya-tanya, apakah itu pasangan jiwa platonik? Definisi pasangan jiwa platonik yang mudah untuk anda ialah pasangan jiwa platonik ialah teman yang mencerminkan intipati jiwa anda, mengatasi persahabatan biasa dan melangkaui perasaan romantik atau hubungan romantis.

Satu lagi definisi soulmate platonik ialah apabila anda menemui orang istimewa yang anda mempunyai hubungan istimewa yang tidak tertumpu pada romantik. keintiman dalam perhubungan. Anggaplah ia sebagai mencari pembantu juruterbang anda yang membuatkan anda berasa selesa dalam hidup β€” seperti Lisa buat saya. Ia adalah sambungan di mana persefahaman mengalir dengan mudah, dan ikatan yang kuat terasa ditakdirkan, namun tidak disentuh oleh percintaan.

Berkaitan Membaca: Persahabatan Vs Hubungan - 10 Perbezaan Asas

Lisa dan saya berkongsi bahasa yang tidak terkata, persahabatan senyap yang telah mengharungi badai. Apakah pasangan jiwa platonik? Kehadirannya memberi saya jawapan. Rasa humornya, gurauan dalaman kami, dan minat bersama, semuanya selaras dengan baik sehingga bersamanya saya mengalami keselesaan dan kemudahan yang tidak pernah saya lakukan bersama rakan-rakan saya yang lain.

Seperti yang saya fahami, hubungan platonik adalah tempat seorang rakan menjadi nadi dalam perjalanan anda, zon selesa anda menawarkan sokongan yang tidak berbelah bahagi dan hubungan yang mendalam yang melangkaui norma masyarakat. Merekalah yang membuat anda mempersoalkan sama ada takdir mempertemukan anda untuk sesuatu yang lebih mendalam daripada yang boleh disampaikan oleh kata-kata.

Bolehkah pasangan jiwa menjadi platonik?

Rakan Jiwa Platonik: Apa Itu Dan 11 Tanda-Tanda Anda Telah Menemui Milik Anda (1)

Bolehkah pasangan jiwa menjadi platonik? Sudah tentu, mereka boleh. Istilah ini berasal daripada nama ahli falsafah Yunani Plato, berdasarkan tulisannya pada pelbagai jenis cinta. Dia menyifatkan jenis cinta ini sebagai cinta yang melampaui diri peribadi dan bukan bertujuan untuk memuaskan keperluan jasmani seseorang tetapi untuk membantu satu sama lain berkembang secara rohani.

Jika mereka wujud, adakah pasangan jiwa platonik jarang berlaku? Ya, ini memang hubungan yang jarang berlaku dan hanya segelintir orang yang mendapati seseorang istimewa itu yang menjadi orang pertama yang mereka fikirkan atau sandarkan pada masa senang dan susah, walaupun tidak terlibat secara romantik. Sambungan Platonik memegang tenaga yang mendalam dan kuat, serupa dengan pasangan jiwa yang romantis, bahkan mungkin mengatasinya.

Hubungan rohani ini, tanpa mengira masa, menyumbang kepada pembentukan intipati anda, menganyam benang kepercayaan dan kebolehpercayaan, mengatasi kekangan duniawi untuk membentuk jalinan orang yang anda telah menjadi.

Bacaan Berkaitan: Bolehkah Anda Menjalin Persahabatan Romantik Dengan Seseorang? 7 Tanda Yang Berkata Begitu

Apakah perbezaan antara rakan dan pasangan jiwa platonik?

Perbezaan antara kawan baik dan pasangan jiwa adalah sifat hubungan. Hubungan dengan pasangan jiwa platonik adalah di luar persahabatan, cinta pandang pertama, atau minat seksual. Seorang kawan menawarkan persahabatan, tetapi yang terakhir melampaui alam itu. Satu lagi perbezaan antara kawan baik dan pasangan jiwa ialah pasangan jiwa anda lebih mengenali anda daripada anda mengenali diri anda sendiri.

Semasa satu babak yang penuh huru-hara dalam hidup saya, Lisa, kawan saya, menunjukkan perbezaan yang ketara antara keintiman platonik dan persahabatan. Rakan-rakan menawarkan kata-kata yang menghiburkan, tetapi Lisa melampaui ucapan. Suatu hari, tanpa saya perlu berkata apa-apa, dia tahu saya memerlukan ketenangan.

Dia tiba dengan makanan keselesaan kegemaran saya dan senarai main lagu kami yang dihargai, mewujudkan tempat persefahaman. Dia tahu apa yang saya perlukan, mungkin lebih baik daripada yang saya tahu. Ia bukan sekadar persahabatan; ia adalah a sambungan jiwa yang mendalam. Perasaan dan hubungan ini adalah petanda bahawa dia adalah pasangan jiwa platonik saya.

Semasa rakan-rakan menyokong saya, Lisa dengan lancar menjadi lanjutan dari saya, mengemudi kedalaman tahap jiwa saya tanpa memerlukan kata-kata. Pada ketika itu, garis antara rakan dan pasangan jiwa platonik mula menjadi lebih jelas, dan sifat mendalam ikatan kami menjadi tidak dapat dinafikan.

Bacaan Berkaitan: 11 Tanda-Tanda Anda Berada Dalam Hubungan Dangkal

Platonik apa yang bukan?

Bolehkah pasangan jiwa menjadi platonik? ya. Adakah pasangan jiwa platonik jarang berlaku? ya. Bolehkah belahan jiwa menjadi kawan? Juga, ya. Setakat ini, kami telah menetapkan sebanyak ini. Walau bagaimanapun, untuk dapat mengenal pasti hubungan sedemikian, memahami apa itu pasangan jiwa platonik adalah sama pentingnya. Ia membantu mengekalkan kejelasan dalam perhubungan, mencegah kekeliruan antara percintaan dan persahabatan. Berikut adalah semua perkara yang anda perlu tahu:

  • Bukan pasangan romantis: Pasangan jiwa Platonik suka secara berbeza. Mereka berkongsi hubungan yang mendalam tetapi kekal tidak disentuh oleh nada romantis
  • Bukan sekadar kawan: Walaupun kawan rapat menawarkan persahabatan, pasangan jiwa platonik mencipta ikatan yang melampaui persahabatan biasa
  • Tidak terhad kepada satu: Berbeza dengan romantik sambungan belah jiwa, anda boleh mempunyai beberapa pasangan jiwa platonik secara serentak
  • Tidak ditentukan oleh masa: Kepentingan terletak pada kesan pada perjalanan anda, tanpa mengira tempoh kehadiran mereka dalam hidup anda

11 Tanda Anda Temui Teman Jiwa Platonik

Apakah pasangan jiwa platonik? Dua orang yang seolah-olah terikat oleh hubungan kehidupan masa lalu dan boleh berkongsi segala-galanya tanpa berfikir dua kali. Hubungan sedemikian adalah di atas dan di luar cinta keluarga atau persahabatan rapat biasa yang anda kongsi dengan orang lain dalam hidup anda.

Tetapi bagaimana anda tahu anda telah menemui pasangan jiwa platonik anda? Apakah tanda-tanda cinta platonik daripada pasangan jiwa? Bagaimanakah anda memberitahu bahawa cinta dan keprihatinan mendalam yang anda rasai antara satu sama lain ini tidak dimaksudkan untuk melangkaui alam romantis? Berikut ialah 11 tanda pasangan jiwa platonik yang akan membantu anda mengenal pasti hubungan ini jika anda cukup bernasib baik untuk diberkati dengannya:

Bacaan Berkaitan: Kami Pasangan Jiwa Tetapi Adakah Dia Menginginkan Saya Seperti Saya Menginginkan Dia?

1. Anda tidak pernah kehabisan topik untuk dibincangkan

Salah satu tanda cinta platonik ialah anda sentiasa mempunyai sesuatu atau yang lain untuk dibincangkan. Perbualan tidak pernah menjadi masalah. Topik tidak pernah menjadi masalah. Anda tidak pernah kehabisan perkara untuk dibincangkan dan bahagian yang terbaik ialah ia datang secara semula jadi kepada anda berdua. Anda menikmatinya kerana ia sangat mudah dan selesa.

Ia tidak semestinya relevan atau serius. Malah, tiada topik yang terlalu mengarut untuk dikongsi. Sama ada tentang apa yang anda makan untuk makan malam, lelaki tampan yang anda lihat di pesta, mengenang masa lalu atau membincangkan rancangan masa depan, pasangan jiwa platonik boleh bercakap tentang apa sahaja dan segala-galanya di bawah matahari tanpa sebarang kejanggalan β€” itulah yang hubungan platonik seperti.

Rakan Jiwa Platonik: Apa Itu Dan 11 Tanda-Tanda Anda Telah Menemui Milik Anda (2)

2. Senyap adalah selesa

Salah satu tanda persahabatan platonik yang paling biasa ialah kesunyian yang selesa yang anda berdua kongsi. Bercakap setiap kali berjumpa tidak penting. Hanya fakta bahawa orang ini bersama anda - sama ada di hadapan anda atau di bilik lain melakukan perkara sendiri semasa anda menyelesaikan kerja anda - sudah memadai. Kehadiran mereka sahaja membuatkan anda berasa puas.

Kesunyian itu menyenangkan, tidak janggal atau tidak selesa. Pasangan jiwa Platonik menghargainya. Ia hanya menunjukkan betapa selesanya anda berdua dalam syarikat masing-masing. Tiada tekanan untuk berkelakuan dengan cara tertentu atau bercakap. Anda hanya boleh menjadi kerana kehadiran mereka memberi anda a rasa selamat. Awak tahu awak selamat.

3. Ada kefahaman yang tidak terucap

Dalam dunia persahabatan pasangan jiwa platonik, mempunyai pemahaman yang tidak terucap bermakna anda berkongsi sambungan unik di mana komunikasi melampaui perkataan. Ia seperti mempunyai bahasa rahsia yang mengeratkan ikatan anda. Berikut ialah beberapa perkara yang anda akan alami dengan pasangan jiwa platonik anda:

  • Keharmonian telepati: Pemikiran diselaraskan dengan lancar, mewujudkan a cinta telepati dan keharmonian yang melampaui keperluan komunikasi yang jelas
  • Respons intuitif: Mereka menjangka keperluan dan emosi anda, bertindak balas secara intuitif tanpa memerlukan isyarat lisan
  • Pandangan yang dikongsi: Sekali pandang boleh menyampaikan kelantangan, meluahkan perasaan yang kompleks dan berkongsi sentimen dengan mudah
  • Keselesaan tanpa kata: Dalam masa yang mencabar, kehadiran mereka semata-mata menawarkan ketenangan, menghilangkan keperluan untuk kata-kata untuk memberikan jaminan
  • Keselarasan emosi: Emosi disegerakkan dengan mudah, mewujudkan panjang gelombang emosi dikongsi yang bergema tanpa memerlukan pengesahan lisan
  • Penyelesaian masalah senyap: Cabaran dihadapi dengan persefahaman senyap, di mana penyelesaian timbul secara organik melalui pemahaman bersama tentang perspektif masing-masing

Bacaan Berkaitan: Cinta Vs Lampiran: Adakah Ia Cinta Sebenar? Memahami Perbezaan

4. Anda tidak menilai satu sama lain

Ini adalah salah satu tanda cinta platonik yang paling kuat. Bahagian terbaik tentang pasangan jiwa platonik ialah tiada penghakiman yang terlibat. Rasa kekitaan dan persefahaman sangat kuat sehingga tidak ada ruang untuk sebarang rasa malu, rasa bersalah atau kejanggalan. Sebaliknya, anda membantu satu sama lain belajar dan berkembang menjadi individu yang lebih baik.

Anda boleh berkongsi apa sahaja - baik atau buruk - dengan mereka dan yakinlah bahawa mereka tidak akan menilai atau mengkritik anda. Mereka akan menganggap anda bertanggungjawab ke atas apa yang anda lakukan tetapi tidak dengan cara yang membuat anda berasa buruk tentang diri anda. Kasih sayang dan pengiktirafan yang mendalam dikongsi antara kedua-dua pasangan mengurangkan semua pertimbangan dan sebaliknya menawarkan sokongan. Anda mungkin duduk bersama dan menilai orang lain tetapi tidak pernah satu sama lain.

5. Anda menerima perbezaan antara satu sama lain

Penerimaan adalah salah satu tanda persahabatan platonik yang paling penting. Tiada siapa yang sempurna. Kita semua mempunyai kelemahan dan ketidaksempurnaan. Pasangan jiwa Platonik melihat kelemahan itu dan memeluk anda secara keseluruhan. Mereka melihat anda apa adanya dan menerima anda sepenuh hati seperti anda. Anda bersabar dengan kerenah dan kesipian masing-masing.

Anda telah melihat satu sama lain dalam keadaan paling teruk tetapi memilih untuk kekal. Anda tahu anda berdua adalah individu yang berbeza dengan fikiran dan minat anda sendiri. Walaupun anda mungkin tidak selalu berkongsi pemikiran atau pendapat yang sama, anda bertolak ansur dengan mereka. ada saling menghormati dan menerima perbezaan antara satu sama lain. Salah satu tanda cinta platonik ialah pasangan jiwa anda membantu anda melihat nilai dan keunikan anda apabila anda tidak dapat melihatnya sendiri.

Bacaan Berkaitan: Twin Flame Vs Soulmate – 8 Perbezaan Utama

6. Pertumbuhan bersama adalah faktor utama dalam hubungan jiwa ini

Salah satu tanda pasangan jiwa platonik yang tidak dapat disangkal ialah fenomena indah pertumbuhan bersama. Ini melangkaui persahabatan rapat semata-mata, berkembang menjadi sambungan di mana pembangunan peribadi menjadi perjalanan kolaboratif. Sambungan anda akan mempunyai elemen berikut:

  • Inspirasi bersama: Pasangan jiwa platonik anda berfungsi sebagai sumber inspirasi dan saling menghormati, menyemarakkan aspirasi dan cita-cita masing-masing
  • Zon selesa yang mencabar: Bersama-sama, anda menerokai wilayah yang belum dipetakan, menggalakkan satu sama lain untuk melangkah keluar dari zon selesa untuk pertumbuhan peribadi dan kolektif
  • Maklum balas yang membina: Maklum balas yang jujur ​​dan membina mengalir dengan bebas, bertindak sebagai pemangkin untuk pembaikan diri tanpa rasa takut akan penghakiman
  • Meraikan peristiwa penting: Pencapaian, tidak kira betapa kecilnya, diraikan sebagai kemenangan bersama, meningkatkan kegembiraan kejayaan
  • Menavigasi kemunduran: Semasa kemunduran, anda berdua bertindak sebagai tonggak sokongan, mengharungi cabaran dengan daya tahan dan dorongan bersama
  • Berkembang bersama: Keindahannya terletak pada pertumbuhan bukan hanya sebagai individu tetapi sebagai kekuatan yang bersatu, di mana pasangan jiwa platonik anda bukan hanya saksi perjalanan anda tetapi peserta aktif dalam membentuknya
Rakan Jiwa Platonik: Apa Itu Dan 11 Tanda-Tanda Anda Telah Menemui Milik Anda (3)

7. Masa atau jarak tidak penting

Terdapat orang tertentu dalam hidup yang anda berkongsi hubungan jiwa yang mendalam sehingga anda mungkin pergi tanpa bercakap antara satu sama lain selama berminggu-minggu, bulan atau tahun tetapi setiap kali anda bertemu, anda mengambil dari tempat terakhir anda pergi. Rasanya anda tidak pernah putus hubungan. Ia adalah salah satu tanda persahabatan platonik yang paling biasa.

Pasangan jiwa Platonik mungkin berjalan masuk dan keluar dari hidup anda, tidak bercakap untuk jangka masa yang lama, tinggal di sudut dunia yang berbeza, namun tiada apa yang akan berubah apabila mereka bertemu semula. Mereka tidak akan terlepas sedikit pun apabila mereka menyambung semula. Dinamik hubungan mereka kekal tidak terjejas.

Bacaan Berkaitan: 17 Cara Berkesan Untuk Membuat Hubungan Jarak Jauh Berfungsi

8. Terdapat tahap kepercayaan semula jadi

Sebarang sambungan memerlukan asas kepercayaan yang kukuh untuk berkembang, bukan? Itu terdapat dengan banyaknya dan bentuknya yang paling tulen antara pasangan jiwa platonik. Contoh pasangan jiwa Platonik kepercayaan yang tidak berbelah bahagi termasuk,

  • Zon bebas jaminan: Amanah tidak memerlukan pemeriksaan berterusan. Ia diberikan, menghilangkan keperluan untuk jaminan berulang
  • Kerentanan selamat: Menjadi terbuka dan nyata berasa selamat; ada keyakinan bahawa pasangan jiwa anda menerima anda tanpa penghakiman
  • Sokongan yang boleh dipercayai: Sama ada dekat atau jauh, yang asas sokongan kekal mantap. Teman jiwa platonik anda ada untuk anda dengan pasti
  • Penyimpan rahsia: Rahsia terdalam anda temui rumah di sini, dijaga dengan selamat, memupuk persekitaran kejujuran
  • Kebolehpercayaan dalam tindakan: Kepercayaan melampaui perkataan; tindakan sepadan dengan jangkaan. Pasangan jiwa platonik anda boleh dipercayai secara konsisten
  • Pemahaman intuitif: Kepercayaan sangat kuat sehingga anda secara intuitif memahami niat masing-masing, menjadikan cabaran lebih mudah untuk dilalui bersama

9. Terasa seperti ikatan abadi

Sambungan itu terasa seperti peti harta karun yang abadi di mana anda berseronok dengan perasaan jarang mengenali antara satu sama lain selama-lamanya, walaupun anda baru bertemu. Perbualan mengalir dengan mudah, dan detik-detik dikongsi melebihi minit pada jam. Sama ada anda mengenang masa lalu, menikmati masa kini, atau bermimpi tentang masa depan, masa seolah-olah berhenti apabila anda bersama pasangan jiwa anda. Ia adalah ikatan abadi yang menentang kekangan persahabatan biasa.

Bacaan Berkaitan: Sambungan Kosmik β€” Anda Tidak Bertemu 9 Orang Ini Secara Tidak Sengaja

10. Segala-galanya kelihatan selaras secara semula jadi

Dalam dunia di mana rakan dan kenalan datang dan pergi, mencari pasangan jiwa yang menemani terasa seperti menemui irama yang sepadan dengan anda sendiri. Pasti akan ada perbezaan, tetapi pada asasnya anda akan sejajar seperti dua jiwa, inginkan perkara yang sama dalam hidup. Berikut adalah beberapa contoh pasangan jiwa platonik yang merumuskan dengan sempurna perasaan ini untuk sentiasa selaras:

  • Minat diselaraskan dengan lancar: Hobi, minat dan usaha anda dengan mudah bersatu, mencipta kepentingan bersama untuk perkongsian pengalaman
  • Nilai bergema: Nilai teras bergema, membuka pintu untuk pemahaman bersama yang membentuk asas sambungan anda
  • Trajektori kehidupan mengalir bersama: Sama ada aspirasi kerjaya, matlamat peribadi atau pilihan gaya hidup, laluan anda secara semula jadi mengalir selari, meningkatkan sinergi perjalanan anda

11. Mereka penting untuk cerita anda

Peranan mereka dalam hidup anda lebih daripada sampingan; ia adalah transformatif dan ini adalah salah satu tanda pasangan jiwa platonik utama. Seperti watak utama dalam novel yang menawan, mereka menyumbang bab kebijaksanaan, ketawa, dan pertumbuhan. Kehadiran mereka terjalin dengan pencapaian dan cabaran anda, menjadikan mereka bukan sahaja rakan tetapi pengarang bersama yang sangat diperlukan dalam naratif hidup anda.

Pengaruh mereka sangat mendalam sehingga membayangkan cerita anda tanpa mereka terasa seperti kehilangan plot yang penting, menyerlahkan kedalaman dan kepentingan pasangan jiwa platonik anda. Ini adalah salah satu yang paling jelas tanda belah jiwa yang luar biasa dan pelik, yang membezakannya daripada semua perhubungan lain.

Petunjuk Utama

  • Teman jiwa Platonik ialah teman yang mencerminkan intipati jiwa anda, mewujudkan hubungan di luar persahabatan biasa atau hubungan romantis
  • Tidak seperti kawan, pasangan jiwa platonik melampaui kata-kata yang menghiburkan, menawarkan pemahaman yang tidak diucapkan yang mengharungi badai kehidupan
  • Sambungan platonik, berakar umbi dalam pertumbuhan rohani, memegang tenaga yang mendalam, menyumbang kepada pembentukan etos seseorang
  • Tanda-tanda yang boleh dikenali termasuk pertumbuhan bersama, ikatan abadi, dan tahap kepercayaan semula jadi, melampaui persahabatan semata-mata
  • Pasangan jiwa Platonik bukan sekadar kawan; mereka menjadi pengarang bersama yang amat diperlukan, menyumbang bab transformatif kepada naratif hidup anda

Tidak dapat dinafikan bahawa pasangan jiwa platonik menambah nilai kepada kehidupan kita dan menjadikannya lebih baik. Ia sama seperti mempunyai sistem sokongan rohani yang anda tahu akan sentiasa menyokong anda. Anda tahu anda akan dilihat, didengar, difahami, dan dikenali. Persahabatan yang mendalam yang kita jalin dalam hidup kita ini patut diraikan dan dihargai kerana ia menawarkan sokongan dan membuatkan kita berasa baik.

Lagipun, pasangan jiwa platonik adalah bahagian intrinsik dalam hidup kita. Mereka memahami kita seperti tiada siapa yang boleh, kadang-kadang keluarga atau pasangan romantik pun tidak. Mereka membantu anda melalui pertempuran paling sukar anda. Mereka tahu perkara yang paling teruk tentang anda dan tidak mengapa kerana tiada penghakiman. Mereka bersabar dengan kegilaan anda, tahu bila anda memerlukan pelukan, dan meraikan anda setiap hari. Jadi, anggap diri anda bertuah jika anda mempunyai pasangan jiwa platonik dalam hidup anda!

12 Tanda Anda Telah Menemui Pasangan Jiwa Anda

Hubungan Karmic – Cara Mengenalpasti Dan Cara Mengendalikannya

12 Rahsia Mencari Cinta Sejati


Tanya Pakar Kami

Anda mesti Log masuk untuk bertanya soalan.

Rakan Jiwa Platonik: Apa Itu Dan 11 Tanda-Tanda Anda Telah Menemui Milik Anda (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Corie Satterfield

Last Updated:

Views: 5549

Rating: 4.1 / 5 (42 voted)

Reviews: 81% of readers found this page helpful

Author information

Name: Corie Satterfield

Birthday: 1992-08-19

Address: 850 Benjamin Bridge, Dickinsonchester, CO 68572-0542

Phone: +26813599986666

Job: Sales Manager

Hobby: Table tennis, Soapmaking, Flower arranging, amateur radio, Rock climbing, scrapbook, Horseback riding

Introduction: My name is Corie Satterfield, I am a fancy, perfect, spotless, quaint, fantastic, funny, lucky person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.